José Antonio Giménez

José Antonio Giménez

Valencia (Valencia) Spain

A Communication Expert, professional, professor, with 23 years of experience. Working at Sanserif Creatius. Teaching at Universidad de Valencia (UV-EG).


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Main illustration of the article Recipe book to get over the crisis with design
Author:
José Antonio Giménez
Title:
Recipe book to get over the crisis with design
Synopsis:
Professionals from 14 countries give their opinions and reflections about the profession and its relation with businesses and society.
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Portrait of José Antonio Giménez
Author:
José Antonio Giménez
Title:
Design and chess blindness
Synopsis:
Low-tech design paves today a path designers should have never left, but businesses are still dazzled by a technological sensationalism that forgot to give answers.
Translations:
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Main illustration of the article Cuando los zapatos explican el mundo en que vivimos
Idioma:
ES
Author:
José Antonio Giménez
Title:
Cuando los zapatos explican el mundo en que vivimos
Synopsis:
Los zapatos y los pies hablan de la economía y la salud moral de este planeta. Hay dos tipos de países: los que tienen más pies que zapatos y los que tienen más zapatos que pies.
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Portrait of José Antonio Giménez
Author:
José Antonio Giménez
Title:
Industrial Design Shortens the Crisis
Synopsis:
Industrial design, or to put it better, the application of design to industry have had a stimulating effect in the past.
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Portrait of José Antonio Giménez
Author:
José Antonio Giménez
Title:
Wood’s Future Is in the Rear Mirror
Synopsis:
If we want to be recognized, searched, and valued, we should remain faithful to our tradition, recover the virtues of craftwork and with them meet the requirements of the consumer.
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Portrait of José Antonio Giménez
Author:
José Antonio Giménez
Title:
Ave, Caesar, Morituri Te Salutant
Synopsis:
The values and sensations that used to be conveyed through the physical characteristics of the medium should not be replaced by a void now.
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Portrait of André Ricard
Author:
André Ricard
Title:
The capacity of visualizing
Synopsis:
The essential of designing resides on the ability to imagine how things will work before they materialize.
Translations:
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Portrait of André Ricard
Author:
André Ricard
Title:
From the Useful-object to the Object-tool
Synopsis:
Freed from its functional responsibility, useful-objects appear as single-useful formal phenomena whose morphology is used to express a particular message.
Translations:
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Portrait of André Ricard
Author:
André Ricard
Title:
Craftsmanship and design
Synopsis:
Craftsmanship can not be limited to reproduce past tools and essentials. There is a minor market of handmade products that design should attend to.
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Portrait of André Ricard
Author:
André Ricard
Title:
Fewer Products vs. More Services
Synopsis:
A possible new horizon for the world and for the Design.
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Portrait of André Ricard
Author:
André Ricard
Title:
The ornaments
Synopsis:
An incitement to reconsider the role of the ornament on design works.
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Journalist & Designer en Sanserif Creatius. Soy creativo y docente, profesional con 14 años de trayectoria. Trabajo en Sanserif Creatius. Ejerzo la docencia en Universidad de Valencia (UV-EG). Finalista en los Premios Nacionales de Artesanía - PNA 2012

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Jun 2019 Translated the article:

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May 2016 My reply on the dialogue started by Gloria María Martínez Torres in the article ¿La muerte del papel?

No creo que haya que elegir y descartar una de las dos, sino aprovechar el potencial de cada una. La digital por su versatilidad y flexibilidad para evolucionarla y relacionarla, la tradicional para aprovechar sus valores sensitivos y funcionales. Es el reto del diseñador y de los editores acostumbrados a copiar el formato papel al digital sin variar el formato o los requisitos.

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May 2016 My opinion in the article Diseño y ceguera ajedrecística

Cierto. Es el mismo problema que pasa aquí en España. La profunda crisis vivida no ha servido de nada. Las empresas se han enrocado y siguen con sus mismo planteamientos. E incluso mercados más flexibles como el artesano sigue evitando la reconversión, y considera la apuesta por el diseño como un elemento extraño, como algo no vinculado a la actividad comercial sino más bien expositiva o promocional.

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May 2016 My reply on the dialogue started by Marisol Muñoz Plascencia in the article Cuando los zapatos explican el mundo en que vivimos

Es un principio. Si todas las disciplinas creativas nos acercamos a la filosofía sostenible -aunque algunos lo hagan por imagen o puro interés comercial- la sociedad mejorará. Y esa debe ser nuestra mayor esperanza.

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