Privacy policy


This policy is referred and contemplates the ways that are required, obtained and processed personal data of those using the SITE https://foroalfa.org. By accessing this Site, I agree the information I enter to be obtained and used in accordance with the provisions of this privacy policy. I took cognizance and agree that FOROALFA periodically change, modify, add or remove, or in any other way update this Privacy Policy at the sole discretion and decision by FOROALFA, without previously informing me. By entering my personal data to the SITE I give consent for that data to be stored an processed for scientific and statistical use, to respond to my requests, to improve the level of the service and the content of the SITE, to provide me with useful information, news and product updates and get my opinion on products, services and published content. I agree that the SITE collect and process anonymous information about my visits, such as the pages I visit and searches I perform. For these purposes, I accept to be installed “cookies” in my browser, which are a set of small size data, which are stored in my browser. These “cookies” do not harm my computer and I am aware that I can remove them at any time and that I can set my browser to notify me when I receive a new “cookie”, to decide in each case whether accepting or not. While FOROALFA uses safety devices, such as “firewalls”, passwords and other security measures, and affects every effort to avoid it, I accept that they can not offer absolute guarantees against misuse or alteration of my personal data. FOROALFA will not be able to inform my personal data to third parties, unless I give express consent to do so. I agree that FOROALFA use my personal data in compliance with the obligations under the Personal Data Protection Law number 25.326 and respecting the rights vested in me by the aforementioned Law. I agree that my interventions (comments, replies, likes and articles) published on the SITE remain indefinitely, granting FOROALFA the right to remove them at any time without my consent. I am aware that I can hide my public profile page at any time, by editing the settings page of my account. I am aware that I can request removal of my account in the settings page, any time, and that the removal means my profile page will be deleted.

Recent articles

Main illustration of the article ¿Chaves te incomoda?
Idioma:
ES
Author:
Felipe Ibáñez Frocham
Title:
¿Chaves te incomoda?
Synopsis:
Sobran patrocinadores a la adaptabilidad. Pero ¿qué haces si tu entorno desentona? Norberto Chaves lo fundamenta con su más ácida lucidez en el nuevo libro «INADAPTADO».
Share:
Main illustration of the article Supermarcas: el diseño como aliado de los superhéroes
Idioma:
ES
Author:
Sebastián Vivarelli
Title:
Supermarcas: el diseño como aliado de los superhéroes
Synopsis:
De niños todos soñamos con ser uno de ellos, al menos por un rato. Los superhéroes conforman una mitología vigente, con el diseño como aliado fundamental.
Share:
Main illustration of the article Tipos de monogramas en el diseño de marca
Idioma:
ES
Author:
María Hurtado Abril
Title:
Tipos de monogramas en el diseño de marca
Synopsis:
En este artículo desmenuzaremos el verdadero significado de los monogramas, con un enfoque de diseño de símbolo para marca.
Share:
Main illustration of the article ¿En qué consiste diseñar experiencias?
Idioma:
ES
Author:
Felip Vidal
Title:
¿En qué consiste diseñar experiencias?
Synopsis:
Para comprender el diseño como creación de las condiciones de posibilidad para la construcción de experiencias se requiere efectuar previamente varias distinciones fundamentales.
Share:
Main illustration of the article Más grande que el universo
Idioma:
ES
Author:
Joan Costa
Title:
Más grande que el universo
Synopsis:
En solidaridad con los artistas ilustradores.
Share:
Main illustration of the article Diseñar marcas para el siglo ¿XIX ó XXI?
Idioma:
ES
Author:
German Novas
Title:
Diseñar marcas para el siglo ¿XIX ó XXI?
Synopsis:
¿Están las empresas preparadas para contratar diseño de marca de alto rendimiento?
Share:
Main illustration of the article Marca lugar en Argentina: la realidad supera a la teoría
Idioma:
ES
Author:
Victoria Cina
Title:
Marca lugar en Argentina: la realidad supera a la teoría
Synopsis:
Se retoma una problemática de diseño actual para indagar las diferentes maneras en que las ciudades argentinas eligen mostrarse a través de sus marcas lugar.
Share:
Main illustration of the article ¿White washing o estilización de color?
Idioma:
ES
Author:
Armin Castellón
Title:
¿White washing o estilización de color?
Synopsis:
La Ilustración y sus posibilidades de estilo están siendo atacadas por supuestos voceros de lo políticamente correcto que obviamente no saben nada sobre color.
Share: