Milano, Lombardia Italia
Profesión: Diseñador Industrial
Trabaja en: Integral Studio Vinaccia
Enseña en: NABA-Nuova Accademia di Belle Arti -Milano
Se unió a FOROALFA: 2012
Giulio Vinaccia was born in Caracas in 1957 , from Italian parents.After working experiences in South America he moved to Italy in 1985. He started to work with his brother Valerio, and after some time they created their own studio, first in Rome and two years later in Milan.
Giulio Vinaccia works in product design: electronics, sports equipment and lighting . Hi also develop research projects which have been awarded prizes in many design competitions such as "Plastic for Tomorrow" (Neste Oy - Finland), Utech Design Competition (Dow Chemicals), "La Ceramica nell’Arredo Urbano (2nd Quadriennale Internazionale - Faenza), INDEX 2005, Torino Geodesign 2008, etc.
.
He has realized projects for the most important Italian Brands as: Brembo, Ferrari Spa
Piaggio Spa – Momo Design - Ducati – Aprilia - New Max spa – Data Process -Moschino – Borsalino – Belstaff.
From 1994 develops the activity of advisor for development projects through the use of the design as a development tool , collaborating with different organizations and international institutions like :.
UNDP (United Nation Development Agency)
UNWTO (World Tourism Organization)
UNIDO (United Nation Industrial Development Program)
ITC ( international Trade Centre)
Working for the government and companies from Brazil, Argentina, Paraguay, Colombia, Spain, Sweden, Egypt and Canada in a project strategy " design oriented": from the identification and definition of the cultural heritage to the design of new lines of products, crossing to the creation of commercial brands , graphic systems, visual identification up to the concept of the communicative strategies .
Feb. 2015 Mi opinión en el artículo Qué es el diseño social
A cuando un articulo sobre el diseño "asocial" ?
Ago. 2012 Mi respuesta en el diálogo iniciado en el artículo Diseñador «barra» lo que sea
Hola Rachel, no acabo de entender lo que para ti es «pensamiento de diseño», de todas maneras lo que si es claro , es que no hay (afortunadamente) un sola defincion de lo que es diseñ.Creo que cada uno debe «costurarse» su definicion propia encim de sus reales capacidades..Mi socio en muchas aventuras , Ruedi Baur, define el trabajo de diseño como una «actitud» mas que una profesion...
Ago. 2012 Me gusta el artículo:
Seminarios de actualización para especializarte junto a los que más saben
Guía analítica y método de trabajo para determinar estrategias de cambio de marca
15 horas (aprox.)
Septiembre
Cómo construir autoridad profesional y superar el problema de convencer al cliente al presentarle diseños
15 horas (aprox.)
Septiembre
Tratar con el cliente, hacer presupuestos y planificar las etapas de la creación de una marca
15 horas (aprox.)
Octubre