São Paulo Brasil
Profesión: Diseñador Gráfico
Trabaja en: Oz Estratégia + Design
Se unió a FOROALFA: 2008
Ronald Kapaz is Head Designer, Strategy VP, and co-founder of Oz Strategy+Design. Oz, a 34-year-old and 45 professionals company, is located in São Paulo, Brazil and has been nominated for two consecutive years for best Brazilian Design Firm, in a survey held among leading designers of the country. Ronald is co-founder of ADG– Graphic Designers Association – Brazil, and a nominated member of it’s Ethics Council for 6 years.
Ronald have beeing not only practicing Design, but also thinking Design, and sharing his 34 years experience in some national and internacional Design Seminars and events, in Brazil, Chile, Italy, Venezuela, México, Canadá, USA, among them.
Member of Design competition juries; curator of Design Events, Seminars, Competitions and Conferences; invited teacher for some of the leading Design and Business Schools of Brazil and abroad; invited patrono for Design Graduation Classes; a regular student of phylosophy and literature as related subjects for a broaden Design perspective.
Ene. 2014 Mi respuesta en el diálogo iniciado por G. Mauricio Mejía en el artículo
Primavera
Mauricio: tengo dudas del valor de la co-creación. Creo que hay tanta complexidad en nuestra disciplina como en otras, donde no se piensa en co-creación. Tu imaginas un puente siendo proyectado en co-creación, o una cirugía de corazón?
Ene. 2014 Mi respuesta en el diálogo iniciado por Armando Chávez Ochoa en el artículo
Primavera
Gracias, Armando
Ene. 2014 Mi respuesta en el diálogo iniciado por Alfredo Texis Michicol en el artículo
Primavera
Gracias, Alfredo
Seminarios de actualización para especializarte junto a los que más saben
Guía analítica y método de trabajo para determinar estrategias de cambio de marca
15 horas (aprox.)
Septiembre
Cómo construir autoridad profesional y superar el problema de convencer al cliente al presentarle diseños
15 horas (aprox.)
Septiembre
Tratar con el cliente, hacer presupuestos y planificar las etapas de la creación de una marca
15 horas (aprox.)
Octubre