
Tratar con el cliente, hacer presupuestos y planificar las etapas de la creación de una marca
São Paulo, Sao Paulo Brasil
Profesión: Diseñador Gráfico
Especialización: Diseño Editorial, Ilustración, Imagen Corporativa
Trabaja en: GP&CO
Se unió a FOROALFA: 2009
One of the most versatile and talented designers of his generation, he acts as Creative Director, Graphic Designer and Illustrator since 2000.
His Portfolio presents projects of great relevance and scope of media and market segments. Cases in illustrations, branding and creation of brands and logos stand out internationally, appearing prominently in prestigious publications such as the Los Logos series of the German publisher DGV – Die Gestalten Verlag, Logo Design from the conceptualized TASCHEN. All this besides ILLUSTRATION NOW 3 and ILLUSTRATION NOW PORTRAITS.
In 2005 he founded Glauco Diogenes Design® - A multidisciplinary studio that in just over 10 years, has served over 400 clients in Brazil and abroad. TV Globo, Coca-Cola, General Electric, Klabin, Absolut Vodka, MTV, Santander Bank, Grupo Votorantim (Votorantim Group), São Paulo’s City Hall, SESC-SP, São Paulo Futebol Clube (a soccer club from São Paulo), Abril and Globo Publishers, Tok&Stok and Marcelo Rosenbaum have projects with the signature of the Designer.
Tratar con el cliente, hacer presupuestos y planificar las etapas de la creación de una marca
Abr. 2015 Me gusta la respuesta de Bruno Porto en el diálogo iniciado por Bruno Porto en el artículo
Branding definitivamente não é só identidade visual
Abr. 2015 Comencé a seguir a:
Abr. 2015 Me gusta el artículo:
Seminarios de actualización para especializarte junto a los que más saben.
Tratar con el cliente, hacer presupuestos y planificar las etapas de la creación de una marca
15 horas (aprox.)
Octubre
Taller de práctica profesional: análisis, diagnóstico y programa de marca sobre casos reales
30 horas (aprox.)
Octubre
Claves para programar el diseño de símbolos y logotipos de alto rendimiento
20 horas (aprox.)
Noviembre