
Consejos prácticos y apoyo conceptual a diseñadores y comunicadores que atienden casos concretos de estrategia y diseño de marcas para empresas e instituciones
Victoria, British Columbia Canadá
Profesión: Educadora
Especialización: Diseño gráfico
Trabaja en: Natalia Delgado
Enseña en: University of Victoria
Se unió a FOROALFA: 2006
A bold creator, empowering communicator and life–long learner, Natalia Delgado is a design educator & social entrepreneur with over ten years of experience in her field. Born in Mexico City, she holds a MA in Sciences and Arts for Design and a BA in Graphic Communication Design, both from the Universidad Autónoma Metropolitana. In 2009, she moved to Canada, where she is currently completing the last stage of her PhD in Art Education at the University of Victoria. As part of her dissertation, she is a co-designer for the Green Streets Game community project in Vancouver, B.C.
She works as a professor for CETYS University and the University of Victoria and is a consultant for the international non-profit Poster for Tomorrow. In 2012 she helped develop the curriculum and program design for the United Nations Funded Draw Me Democracy! Project.
Natalia has shared her unique design process and vision at conferences and workshops around the world. Her award-winning work has been exhibited at more than 100 locations and featured in numerous international publications
Natalia’s interest in contemporary social issues has been a key element in all of her work. She emphasizes the need to consider design within its larger social, historical, and cultural contexts. As aneducator she strives to empower her students by fostering a sense of collaboration, critical thinking and passionate engagement.
Consejos prácticos y apoyo conceptual a diseñadores y comunicadores que atienden casos concretos de estrategia y diseño de marcas para empresas e instituciones
Sept. 2011 Mi opinión en el artículo El legado de Steve Jobs
Dicen que el mayor acierto de Steve Jobs fue «descubrir» a Jonathan Ive, y siendo este un foro de diseño creo que es importante mencionarlo
Sept. 2011 Me gusta el artículo:
Seminarios de actualización para especializarte junto a los que más saben.
Tratar con el cliente, hacer presupuestos y planificar las etapas de la creación de una marca
15 horas (aprox.)
Octubre
Taller de práctica profesional: análisis, diagnóstico y programa de marca sobre casos reales
30 horas (aprox.)
Octubre
Claves para programar el diseño de símbolos y logotipos de alto rendimiento
20 horas (aprox.)
Noviembre